reklama

Pozerám si Psycho

Jéj aké milé od Stv2. Premietajú Hitchcocka!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám požičaný taký malinký televízor čo sa volá Merkur. Čiernobielihistorický kus. A momentálne je zapnutý. Má vysunutú anténu a chytá STV2.A ide čiernobiely tiež historický film. Takže je to úplne v pohode. A v pohodeje aj program ktorý práve beží.

Dávajú PSYCHO od Alfreda Hitchcocka. Už som to videl veľakrát a pred nedávnom som medzi otcovými DVD našiel práve tento titul.Pozriem na PC bonusy aspoň. Ten televízor nieje až taký starý. Má rok výroby1989. Dobrý rok ...

Ale vráťme sa ďalej až do roku 1957. Prípad Ed Geina z Wisconsinu,reálneho schizofrenika a psychopatického vraha inšpiruje Roberta Blocha,ktorý píše román. Hneď po vydaní knihy ho kontaktuje agentúra MCA a odkupujepráva na film. Kupcom je sám veľký režisérsky virtôz Alfred Hitchcock. Naprieknízkorozpočtovej produkcii v roku 1960 film zaznamenal v kinách rekordnénávštevnosti. Nezabudnuteľná scéna v kúpeľni kde Norman Bates (Antony Perkins) dobodánožom Marion Craneovú (Janet Leigh), v doprovode nervných sláčikov (Bernard Hermann) jepovinná pre všetkých milovníkov filmového umenia. Žiadne odhalené ňadro a žiadnypriami záber na rany miláčikovia. Proste všetko sa odohráva len v našich pošahanýchmozgoch. Celá scéna je skvost a pre mňa neprekonaná surrealistická ňamka.A pointa príbehu je monštrózna a sedí v otáčacom kresle. Cha.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klepkám tento textík a televízor beží. Občas prestanemklepkať a vychutnávam. Keby sa vám náhodou detiská film zdal málo dynamickýkvôli svojmu ročníku výroby, siahnite po jeho verzii od Gus Van Santa z roku1998. Ja osobne dávam prednosť klasike, ale v tomto prípade je celkomsranda že Gus v podstate natočil ten istý film ale dej zasadil do súčasnejdoby a samozrejme použil farebný materiál. Niektoré scény sú identické.Celkom by ma zaujímalo čo by mu na to povedal Alfred. Ja hovorím že je to miléa aspoň to priblíži aj mladému divákovi úžasnú atmosféru klasiky.

No v telke už iba kecajú a vysvetľujú dej. Eštemamina povypráva švacnutému Normanovy, mucha pobehá po jeho ruke a ende. Sami marí že bolo natočené aj Psycho 2, ale myslím že som to nevidel. No aspoňmám čo zháňať. Ale to až nabudúce, lebo idem spať. Moje ja zaspí. Len dúfam žesa neprebúdza nejaké ďalšie...

Marian Šteflík

Marian Šteflík

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Najdôležitejšie udalosti v mojom živote za posledných šesť rokov:8.4.2011 03:00 hod sa narodil Matej Šteflík 8.7.2009 14:00 hod sa narodil Andrej Šteflík Zoznam autorových rubrík:  Skutočný svetÚlety(aj NE)RýmovačkyKultúrnoKvílenieTúlačkyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu