reklama

Snívanie s Pearl Jam naživo

2006-09-25  Viedeň, Stadthalle, ale aj o tešení, o histórii kapely, znovu o tešení a o strastiplnej ceste nás - fanúšikov z koncertu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tešil som sa. Už od mája? Asi vtedy voľakedy som sa dozvedelže mám kúpený lístok na Pearl Jam do Viedne. Barnov kamarát nám kúpil a tešeniebolo odštartované. Joj a keď som ho držal v ruke! Sorry decká aletaký darček vám ani Ježiško nepriniesol. Lebo Pearl Jam je niečo čo spravilo vomne kedysi riadny rachot a každým novým albumom mi prebúdza príjemné vibrácieuž, čojaviem, pätnásť rokov.

V 1990 vydávajú chalani zo Seattle platňu. Nie, nie jena nej že Pearl Jam. Kapelka sa volala Mother Love Bone a spevák, AndyWood. Bol mladý, krásny, talentovaný. Smrť si ho našla v dávke heroinu...Od 1988 nahrávajú svoje veci obrovský Soundgarden. A hlavne dávajú divokékoncerty. Chris Cornell, spevák a neskutočne dobrý autor či hudby, čitextov je autorom aj drvivej väčšiny materiálu pre jam session s názvom TempleOf The Dog (1991). Je to akýsi dedication pre Andyho. A okrem zvyškuMother Love Bone sa tu v sprievodných vokáloch popri fantastickomChrisovom speve objavuje nový hlas. Kdesi na nejakej benzínke splašili Eddie Veddera.A bumm! Muzikant, textár a ešte k tomu plný kýbel charizmy. Sa hovoríže Pearl Jam je názov psychadelického lekváru čo chalanom varila čiasi starámama. A tento názov sa stal legendou. Hneď prvou nahrávkou TEN (1991)chalani odštartovali medzi hviezdy a hrubou fixkou napísali to svoje dohistórie rocku. Pamätáte si na MTV z tej doby? Jeremy (At home drawingpictures...) sa škaredo pozeral na nás z televízora a megahit námvypaľoval do našich adolescentských mozgov svoj odkaz... Nenávisť? Neviem užpresne o čo išlo v tom grungovom období, ale mne tam bolo fasa! Druhýmalbumom (1993) extáza pokračuje. V 1994 svetom preletela taká správa. KurtCobain je mŕtvy. Nirvana sa rozplynula a Kurt vyvŕtal dieru nielen dosvojej hlavy, ale zjavne aj do hlavy Eddie Vedera. Pearl Jam odchádza z MTVa sťahuje sa do štúdia. Vychádza podivný album Vitalogy (1994). Artovýobal a neuveriteľne chutnučký matroš napakovaný v trackoch. V CDpredajniach si môžete oči vyočiť, po názve kapely Pearl Jam ani stopy iba že:Vitalogy je na obale napísané. Toto im vydržalo aj pri aj pri albume No Code(1996). Ale fanúšikovia si svoj lekvárik vždy bezpečne našli. Potom ďalšiealbáče zhruba v dvojročných intervaloch, značka je naspäť a chalani akobynestarli. Pamätáte na Soundgarden? Chris si spravil nový projekt Audioslave a PearlJam zdedil soungardenáckeho bubeníka. Matt Cameron sa samozrejme nemusel učiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No dosť histórie, hupky dupky do súčasnosti. Barno s Palimuž čakali keď som sa cca o 13:30 dopachtil cez celé Levice k môjmu baráku.Hodil som do batohu hydinovú šniclu od maminy a fujáz do Blavy. V BA smenalodili Moja, ktorý mal predôležitú mapu Viedne. Voľakde sme zaparkovali a metromsme sa dostali do Stadthalle. Predkapela Tarantula bola viac než dobrá ale malinahovno zvuk. Ušli sa nám iba lístky na sedenie a mňa obchádzali obavy. Keďna koncerte nemôžem dať svoje tanečky tak to nebude ono. Pred nami sedelokrásne dievča a malo krásny ďalekohľad. Myslím že Mojo Barnovy povedal že:„No vidíš čo si zabudol? Ďalekohľad!“ „Šak jej ho ujebme!“ zažartoval Barno(kua dúfam aspoň). No predpokladal, že vo Viedni mu nebude baba s ďalekohľadomrozumieť. Ne? Ne! Kočka sa otočila a po slovensky, že: „Prípadne Vám hopožičiam.“  No a mali sme kamošku.Pozdravujem ťa Martinka, nechže už si kdekoľvek! A to sme ešte netušili ženás zachráni pred poblúdením a následne istou smrťou v ďalekej Viedni.Nie že by sme teda nepoblúdili...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na pódium vyšli Pearl Jam. Spustili z nového albumu. Ľudiaboli taký voľajaký potuhnutý. Ale postupne to prechádzalo v šialenstvo!Najskôr sme sa cítili na sedačkách ako vozíčkar, ale to sa spravilo časom.Chalani majú na každom koncerte ináč namiešané skladby ale (aspoň na „mojom“Viedenskom koncerte) perfektne vyvážené. Novinky boli poprepletané s overenýmipeckami. Jeremy v prvom vstupe bol úplny vrchol. Môj relaxačný nástrojParachutes z nového albumu krásne uvoľnil atmosféru. Svetelné efektynevtieravé ale účinné. Všetci spievali Please... Don't go on me! A oni odišliz pódia. Buchot čapkot. Závrate. Muzikanti na pódiu, Eddie nikde. Kde je?Aj spev sa ozval (toto som nepoznal) ale z kade? Pod nami bol zvukár a zaním ... stál a spieval si osvetlený Eddie! Kúsok od nás človeče, legenda.Všetci sa postavili aby mu mohli pozrieť do očí. A už si nikto našťastienesadol, lebo neviem, asi by som pri Do TheEvolution, Even Flowznačne svojim tanečkom zavadzal. Znovu opustili pódium a keď sa vrátili daliaj One a všetci sme to ich záverečné u u u u štebotali akovtáčatká. Úplne posledné bolo čosi čo mi strašne pripomínalo Hendrixa. Šak toaj bol upravený Little Wing (som asi oklamal Martinku, lebo som jej zapotilniečo iné ...). Takto krásne vzdali hold veľkému Seattlančanovi. Pri tejto vecibolo svetlo a chalani pôsobili ako na nejakom priateľskom jamme. Žechalani ... keď som povedal jednej kočke že idem na Pearl Jam tak zapotila, žešak oni sú už starý. Ne? Ne! Veď majú iba po štyridsať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No skrátka parádny koncert. Odchádzali sme vysmáty jak lečo!

Po koncerte sme odprevadili Martinku k autu. Našťastienemala ani papuču a ani blok, tak sme išli dať ešte po pive. V krčme smesa dozvedeli tú tragickú správu: Metro v noci nepremáva. No do kelu. Našťastiesme mali anjela a Martinka nás hodila svojim autom niekde poblíž nášho(Barnovho). Teda poblíž ako poblíž... Keďže mapu sme prezieravo nechali v kufriauta, nasledovala riadna prechádzka. Nikdy nezabudnem na Barnov navigačnýoptimizmus a na Mojove obťažovanie taxikárov, z ktorých ani jedennevedel reagovať po anglicky. Ale aspoňže mali mapu. A Mojo trochu pokoja.Po nejakej hodke a pól sme našli auto. Čo sa dialo cestou domov ani veľmineviem. Spal som. Nič sa mi nesnívalo. Nebolo treba, práve som absolvoval svojveľký sen naživo! Veď som videl a počul PEARL JAM!!!

Marian Šteflík

Marian Šteflík

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Najdôležitejšie udalosti v mojom živote za posledných šesť rokov:8.4.2011 03:00 hod sa narodil Matej Šteflík 8.7.2009 14:00 hod sa narodil Andrej Šteflík Zoznam autorových rubrík:  Skutočný svetÚlety(aj NE)RýmovačkyKultúrnoKvílenieTúlačkyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu