reklama

Ahoj ... zaujímavé

Na stránke http://www.rytier.sk/ som našiel takúto zaujímavosť: Ahoj! - je jeden z najčastejších pozdravov. Zdravia sa ním deti i dospelí. Málokto už však pozná jeho históriu a pôvodný význam. Od dávnych čias bolo slovíčko AHOJ obľúbeným pozdravom námorníkov - mužov, ktorých práca vystavovala každodennému ohrozeniu života. Slovíčko AHOJ bývalo napísané na prove každej lode v kresťanskom svete a jeho význam je: Ad Honorem Jesu (ku cti Ježiša).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomínam si že raz prišiel mailom aj taký ten list čo behá hore-dolu po nete a tam bolo zase čosi o pôvode frekventovanej skratke O.K. Písalo sa tam čosi také, že keď sa britský vojaci vracali z boja do kasárni, hlásili nula kill ... nikto nezabitý. Každý hneď vedel že všetko je O.K., čiže v poriadku. Nuž neviem či sú to seriózne informácie ale pripadá mi to ozaj zaujímavé.

Ešte som si na čosi spomenul. V nejakej knihe som čítal o pôvode nemeckého ICH, čiže JA. Vraj sú to iniciáli Iesus Christus ... to mi pripadá ozaj uletené, ale vraj nemecký jazyk zostavovali kresťanský mnísi. Zaujímavé.

Marian Šteflík

Marian Šteflík

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Najdôležitejšie udalosti v mojom živote za posledných šesť rokov:8.4.2011 03:00 hod sa narodil Matej Šteflík 8.7.2009 14:00 hod sa narodil Andrej Šteflík Zoznam autorových rubrík:  Skutočný svetÚlety(aj NE)RýmovačkyKultúrnoKvílenieTúlačkyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu